Bezoekers Refter betaalden per ongeluk te veel

22 jan 2020

Vleesmaaltijden bij de Refter zijn ongeveer twee weken te duur geweest. Manager Rens Janssen kwam er dinsdag achter. ‘Een ongelukkige samenloop van omstandigheden’.

De prijzen van de Refter worden elk jaar aangepast. Dit jaar stegen de prijzen voor een vleesmaaltijd bij Craft wel erg hard: van 5 naar 5,50 euro voor studenten en van 5,60 naar 6 euro voor niet-studenten. Ondertussen betaalde je voor een vegetarische maaltijd slechts 10 cent meer. Het leidde tot flink wat gemopper op de campus.

Alleen: zo’n hoge prijsstijging was helemaal niet de bedoeling. De prijs van een vleesmaaltijd hoorde óók met maar 10 cent te stijgen, vertelt manager Rens Janssen. ‘Het is echt heel vervelend, want we weten dat met name studenten vaak een kleine beurs hebben.’

Verkeerd ingevoerd

De prijzen zijn verkeerd ingevoerd in het computersysteem van de Refter, legt Janssen uit. ‘Elk jaar veranderen we daar handmatig onze prijzen in. Dit keer is dat dus fout gegaan. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden.’ Hij benadrukt dat de kassamedewerkers van de Refter niks te verwijten valt. ‘De verhoging was net klein genoeg om niet op te vallen voor onze collega’s.’

De Refter gaat voortaan een extra controle bij prijsveranderingen invoeren. Hierdoor hoopt Janssen een soortgelijk voorval in de toekomst te voorkomen. Om de klanten die te veel hebben betaald te compenseren, gaat de Refter vanaf volgende week tijdelijk de maaltijdprijzen verlagen. ‘Wij hopen zo ons best te doen dit recht te zetten’.

4 reacties

  1. Karel schreef op 22 januari 2020 om 14:28

    Terugbetalen zou ik zeggen via bankinformatie gaat dit heel gemakkelijk.

    De verantwoordelijke zou wat mij betreft een schorsing of ontslag moeten krijgen.

    • K Abdulahi schreef op 22 januari 2020 om 18:01

      Met de stelling dat terugbetaling vrij eenvoudig kan ben ik het niet eens; slechts een deel van het rekeningnummer is bekend bij de ontvanger en de rest van het rekeningnummer is geanonimiseerd met ‘*’-tekens.

      En een foutje als deze zit natuurlijk in een klein hoekje, daarom vindt ik een discipilinaire maatregel wel erg ver gaan..

      Ik weet een prima oplossing. De Refter zou tijdelijk, voor bijvoorbeeld vier weken, het voorheen teveel gevraagde bedrag nu juist als korting kunnen aanbieden. Dan zullen ‘gedupeerden’ ongetwijfeld de kans hebben gehad om van de korting te genieten tijdens routine maaltijden en is alles weer mooi rechtgetrokken.

  2. Joost schreef op 22 januari 2020 om 23:11

  3. Karel schreef op 23 januari 2020 om 12:57

    Het is in mijn optiek niet een ‘foutje in een ‘klein hoekje’ en een ongelukkige samenloop. De verantwoordelijke manager hoort professioneel werk leveren, daar wordt hij voor betaald.

Geef een reactie

Vox Magazine

Het onafhankelijke magazine van de Radboud Universiteit

lees de laatste Vox online!

Vox Update

Een directe, dagelijkse of wekelijkse update met onze artikelen in je mailbox!

Wekelijks
Nederlands
Verzonden!